2011. május 6., péntek

Köcsögfám

Nagyon tetszenek a parasztházak udvarán lévő köcsögfák.
El is határoztam, hogy egyszer nekem is lesz egy.
Már csak a fa kérdést kellett megoldanom, ugyanis egyetlen kiszáradt ágas-bogas fa sem volt a ház közelében.
Aztán egyszer az egyik Duna-parti sétánk alkalmával találtam szó szerint belebotlottam egy partra kivetett girbegurba farönkre. Egyből a köcsögfa ugrott be. Mivel nem volt elég szerteágazó, gyűjtöttünk még hozzá egy-két ágat, ami utólag "nőtt" a rönkhöz. A beásandó részét bekentem szurokkal, hogy ne korhadjon el, a többi része egy sötét lazúr réteget kapott.

A köcsögök beszerzése anyukám érdeme. Szeged környékén nagyszerű kirakodóvásárok vannak (Rúzsa, Mórahalom, Kistelek). Míg ott laktak, egyet sem mulasztott el. Kiváló lehetőlég ilyesmik beszerzésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése