2011. június 27., hétfő

Kerti konyhám

Ha itt a jó idő, nincs is jobb annál, mint kiköltözni a teraszra. Reggeltől estig ott eszünk, sőt amióta kialakítottam a kis kerti konyhámat, gyakran ott is főzünk. Persze nem egy luxus konyhát kell elképzelni, amolyan saját készítésű tábori verzió, de mi nagyon szeretjük.

Kulcseleme ez az un. parti főző, amit tulajdonképpen egy kis üstház bográccsal. De ugyanúgy rátehető a tárcsa, a kerámia edény, vagy egy méretes vas serpenyő. Nagyon kényelmes, mert nem kavargatás-kóstolgatás közben nem égeti a lábamat a tűz, mint a szabadtűz fölé tett bogrács vagy tárcsa esetében. A zárt tűztérnek köszönhetően bárhol felállítható, és nem is fogyaszt sok fát. (pl itt lehet kapni: www.kertikonyha.hu)


És hogy igazán "otthonos" legyen a kis kerti főzősarkom, jó hasznát vettem egy a családban leselejtezett fa előszoba falnak, amire remekül rá lehet akasztgatni a tárcsát, a grillrácsokat, és különféle a főző eszközöket.


A kerti mosogató ötlete onnan jött, hogy egy lomtalanítás során találtam egy régi mosogató tálcát... és már meg is álmodtam az én kis kerti pultomat.A szekrényke maradék faanyagokból állt össze, az alsó tároló részébe befér a grillező és tartozékai. A csapot úgy alakítottam ki, hogy a locsolótömlőt lehet rácsatlakoztatni. Meleg nyári napokon úgy felmelegszik benne a víz, hogy elegendő meleg vizet is szolgáltat :-)


És mindehhez jön a nemrég elkészült teraszunk, aminek - számomra legalábbis - nagyon értékes kincsei a felújított régi tárgyak: a kredenc, a pad és a karosszékek. Innen rálátunk az egész kertre, amiről nemsokára - legalábbis nagyon remélem - még írni fogok. (hogy hogyan lett pincéből bio tó...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése